facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

Young creative business people

Działania CSR kluczem do sukcesu

@agencjaharmonic

Działania CSR kluczem do sukcesu?

Aby przedsiębiorstwa mogły się rozwijać i zwiększać zakres swojej oferty, powinny inwestować nie tylko w działania, które przynoszą zyski, ale także w te obszary, które zaspokajają potrzeby społeczne, a dodatkowo mogą poprawić wizerunek firmy i przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Celem każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od jego wielkości, jest osiąganie jak największych zysków. W ostatnim czasie zaczęła pojawiać się jednak tendencja rozwijania również innych obszarów, nie tylko biznesowych. Zaczęto bowiem dostrzegać korzyści płynące z takich działań, dlatego też wartość pozafinansowa staje się obecnie istotnym czynnikiem tworzenia misji i wizji firmy.


Mowa tutaj o przedsięwzięciach, które w określonym stopniu zaspokajają potrzeby społeczne. Obecnie taka postawa nastawiona jest na prospołeczne działania, służące dobru ogółu, zarówno w kontekście ekonomicznym, etycznym i ekologicznym, jak i w kontaktach z otoczeniem. Dlatego, zachowanie to zostało nazwane - społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. CSR- Corporate Social Responsibility). W praktyce oznacza to działania takie jak: kampanie społeczne, akcje charytatywne, wolontariat pracowniczy czy sponsoring wydarzeń kulturalnych.

Korzyści płynące z działań CSR

Firma, która w sposób przemyślany zaplanuje swoje cele strategiczne związane z koncepcją CSR i zacznie je konsekwentnie realizować, może liczyć na wiele korzyści. Wśród nich warto wymienić:

  • zbudowanie przewagi konkurencyjnej oraz orientację na długotrwały i stabilny wzrost zysków
  • poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa
  • poprawę wizerunku firmy i jej dobrą reputację
  • przyjazne nastawienie społeczeństwa do firmy
  • wzrost sprzedaży i lojalności konsumentów
  • większą lojalność, motywację i satysfakcję pracowników
  • pozytywne postrzeganie w oczach potencjalnych kandydatów do pracy
  • przychylność władz lokalnych
  • zbudowanie opartej na współpracy i wysokich standardach etycznych kultury organizacyjnej

Jednak, zanim firma zacznie planowanie i wdrażanie działań CSR, ważne jest, aby jasno określić wizję i misję przedsiębiorstwa, tak aby powstałe działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu były z nimi spójne oraz nawiązywały do tego, w czym dana firma się specjalizuje. Strategia CSR powinna być naturalną kontynuacją najważniejszych wartości, jakimi przedsiębiorstwo kieruje się na co dzień. Dzięki temu zwiększy się wiarygodność marki na zewnątrz, a potencjalni klienci pozytywniej spojrzą na podmiot działający na rzecz innych i nie kierujący się tylko korzyściami materialnymi.

Działania CSR są bardzo szybko rozwijającym się narzędziem PR, które pozwala pokazać firmę z innej strony, tej mniej biznesowej. Bardziej opierającej się na działaniach na rzecz dobra ogółu. Jeśli będą prowadzone w sposób przemyślany, CSR stanie się wizytówką i elementem przyczyniającym się do rozwoju każdej firmy.


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • Young businesspeople discuss the new project at office

    Obecnie Facebook coraz bardziej ogranicza  zasięgi i dotarcie do klienta za pośrednictwem tego serwisu jest utrudnione. Jednak to LinkedIn jest najbardziej biznesowym portalem [...]

    0
  • Searching for new solution

    Strona internetowa, która nosi nazwę landing page, to nic innego jak witryna na którą kierujemy użytkownika w prowadzonej kampanii. Celem tej strony jest zachęcenie osoby, która tam trafi, do wykonania oczekiwanego przez nas działania, tj [...]

    0
  • Business people discussing a strategy and working together in office

    Zauważasz wyraźny wzrost liczby fanów na swoim profilu, ale nie przekłada się to na zasięgi? Rozwijasz profil, tworzysz angażujące treści, a mimo to docierają do coraz mniejszego odsetka Twoich fanów? To nic dziwnego!

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • KMC- Services
  • OZONE
  • Ekoconsultant
  • Bolesławiec City Center
  • The Secret Soap Store
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Harmonic
ul. T. Szafrana 5B/77
30-363 Kraków

+48 797 578 844
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Administratorem Twoich Danych Osobowych jest firma Marta Hycnar HarmoniquePR z siedzibą w Szerzynach, 307, 38-246 Szerzyny.
Przetwarzam Twoje Dane Osobowe w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zadane przez Ciebie w formularzu kontaktowym. Podstawą prawną przetwarzania jest mój prawnie uzasadniony interes jako Administratora Twoich danych w postaci prowadzenia komunikacji z użytkownikami Serwisu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od dnia ostatniej korespondencji.
Jako osobie, do której należą Dane, przysługuje Ci prawo żądania dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania, prawo przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, by móc odpowiedzieć na Twoje zapytanie.

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest