facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

Young creative business people

Działania CSR kluczem do sukcesu

@agencjaharmonic

Działania CSR kluczem do sukcesu?

Aby przedsiębiorstwa mogły się rozwijać i zwiększać zakres swojej oferty, powinny inwestować nie tylko w działania, które przynoszą zyski, ale także w te obszary, które zaspokajają potrzeby społeczne, a dodatkowo mogą poprawić wizerunek firmy i przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Celem każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od jego wielkości, jest osiąganie jak największych zysków. W ostatnim czasie zaczęła pojawiać się jednak tendencja rozwijania również innych obszarów, nie tylko biznesowych. Zaczęto bowiem dostrzegać korzyści płynące z takich działań, dlatego też wartość pozafinansowa staje się obecnie istotnym czynnikiem tworzenia misji i wizji firmy.


Mowa tutaj o przedsięwzięciach, które w określonym stopniu zaspokajają potrzeby społeczne. Obecnie taka postawa nastawiona jest na prospołeczne działania, służące dobru ogółu, zarówno w kontekście ekonomicznym, etycznym i ekologicznym, jak i w kontaktach z otoczeniem. Dlatego, zachowanie to zostało nazwane - społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. CSR- Corporate Social Responsibility). W praktyce oznacza to działania takie jak: kampanie społeczne, akcje charytatywne, wolontariat pracowniczy czy sponsoring wydarzeń kulturalnych.

Korzyści płynące z działań CSR

Firma, która w sposób przemyślany zaplanuje swoje cele strategiczne związane z koncepcją CSR i zacznie je konsekwentnie realizować, może liczyć na wiele korzyści. Wśród nich warto wymienić:

  • zbudowanie przewagi konkurencyjnej oraz orientację na długotrwały i stabilny wzrost zysków
  • poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa
  • poprawę wizerunku firmy i jej dobrą reputację
  • przyjazne nastawienie społeczeństwa do firmy
  • wzrost sprzedaży i lojalności konsumentów
  • większą lojalność, motywację i satysfakcję pracowników
  • pozytywne postrzeganie w oczach potencjalnych kandydatów do pracy
  • przychylność władz lokalnych
  • zbudowanie opartej na współpracy i wysokich standardach etycznych kultury organizacyjnej

Jednak, zanim firma zacznie planowanie i wdrażanie działań CSR, ważne jest, aby jasno określić wizję i misję przedsiębiorstwa, tak aby powstałe działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu były z nimi spójne oraz nawiązywały do tego, w czym dana firma się specjalizuje. Strategia CSR powinna być naturalną kontynuacją najważniejszych wartości, jakimi przedsiębiorstwo kieruje się na co dzień. Dzięki temu zwiększy się wiarygodność marki na zewnątrz, a potencjalni klienci pozytywniej spojrzą na podmiot działający na rzecz innych i nie kierujący się tylko korzyściami materialnymi.

Działania CSR są bardzo szybko rozwijającym się narzędziem PR, które pozwala pokazać firmę z innej strony, tej mniej biznesowej. Bardziej opierającej się na działaniach na rzecz dobra ogółu. Jeśli będą prowadzone w sposób przemyślany, CSR stanie się wizytówką i elementem przyczyniającym się do rozwoju każdej firmy.


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • Teamwork process.Young entrepreneur work with new startup project in office.Woman holding touch pad in hands,bearded man pointing to screen.Horizontal, blurred, flare

    Posiadanie konta na Instagramie staje się coraz bardziej popularne, zarówno wśród użytkowników prywatnych, jak również marek, które wykorzystują portal do komunikacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami [...]

    0
  • Businessman sitting look his watch,work at office.

    Real Time Marketing to mocny trend w komunikacji marek. Jego popularność związana jest z ciągłym rozwojem i wzrostem popularności mediów społecznościowych. Sprawnie wykorzystany może wpłynąć na wizerunkowy sukces brandu. Czym jest i jak się nim sprawnie posługiwać?

    0
  • Businesspeople at a Business Meeting

    Liczba użytkowników portalu LinkedIn na świecie przekroczyła 500 mln. W Polsce notuje się 2,8 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Oznacza to, że LinkedIn to najszybciej rozwijający się portal biznesowy [...]

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • Ekoconsultant
  • The Secret Soap Store
  • Bolesławiec City Center
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Harmonic
ul. Celna 9
30-507 Kraków

+48 884 999 664
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest