facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

squad-3370836_1920

Konsumenci do polskich przedsiębiorców - róbcie swoje!

@agencjaharmonic

 

 

 

 

 

 

Dzisiejszą rzeczywistość nie określamy już mianem: kryzys goni kryzys. Nasza nowa normalność to nakładające się na siebie kryzysy: pandemia, wojna, inflacja. To świat, w którym małe firmy, jak i globalne korporacje ponownie poczyniają zmiany w swoich planach i strategiach marketingowych. Ponownie, bo kiedy pojawiła się nadzieja na wygaśnięcie pandemii przyszło im zmagać się z wybuchem wojny na Ukrainie. Do tego wszystkiego doszła inflacja, która z dnia na dzień diametralnie zmienia nastroje konsumentów. 

 


Adaptacja do nowych warunków 

Po wybuchu wojny przedsiębiorcy obserwując sytuację polityczną i nastroje społeczne zaczęli zawieszać realizację zaplanowanych działań komunikacyjnych, a spadek zainteresowania reklamodawców był widoczny np. w aplikacjach należących do Meta. Jak wynika z danych Sotrender Ads po ataku na Ukrainę, dzienna liczba reklam na Facebooku zaczęła spadać, w związku z czym spadły również wydatki na promocję. 28 lutego (4 dni po ataku Rosji na Ukrainę) liczba reklam na Facebooku zmniejszyła się aż o 73 proc. w stosunku do liczby aktywnych reklam w najlepszym dniu w lutym.   

Jednak większość marketerów nie tyle zrezygnowała całkowicie z komunikacji, co postanowiła przesunąć działania reklamowe w czasie i zaadoptować je do nowej rzeczywistości. Marki, które pozostały aktywne reklamowo, starały się dostosowywać swoje kreacje do nowej sytuacji.  

A co na to konsumenci? 

Według badania SW Research zmianę w komunikacji firm zauważyło ponad 2/3 Polaków - 79%. Natomiast aż 58 proc. badanych podkreśla, że ilość informacji na temat wojny była według nich przytłaczająca. Co drugi konsument (53 proc.) chciał, aby świat w mediach i przekazywane treści wróciły do normalności, nawet mimo trwającej wojny. Tym bardziej, że nieustanne wystawienie na informacje o wojnie i jej skutkach wzmaga lęk i sprzyja działaniom, które nie zawsze są racjonalne. 

Konsumenci do polskich przedsiębiorców: róbcie swoje! 

Wiele firm zastanawiało się, czy wypada im w tak trudnym okresie kontynuować działania reklamowe, które promowałyby nie tyle ich aktywności CSR, co produkty lub usługi oferowane na co dzień konsumentom. 

Wyniki wspomnianego badania potwierdzają, że niemal 2/3 (65 proc.) Polaków deklaruje, że nie widzi nic złego w tym, że marki reklamują swoje produkty tak samo, jak przed wybuchem wojny. Co więcej, 6 na 10 badanych jest zdania, że reklama o lekkiej lub rozrywkowej treści jest nam wszystkim potrzebna, aby w trudnym czasie oderwać się choć na chwilę od wywołującej stres sytuacji.  

I choć w tak bezprecedensowej sytuacji jak wybuch wojny za polską granicą, można by pomyśleć, że to nie czas na ekspozycję firmy, to w sytuacji przedłużającego się kryzysu zapanowała silna tęsknota konsumentów za normalnością, której jednym z wyznaczników są zwykłe, standardowe działania komunikacyjne marek.  

Jak się okazuje kryzys to niejednokrotnie szansa dla firm, na zrozumienie tego, co ma realny wpływ na budowanie relacji z odbiorcami. To nie czas na lockdown dla marek, firma nie może milczeć. Komunikacja marki nawet w najtrudniejszych momentach powinna ją wzmacniać, być właściwie zaadresowana, a budowanie zaufania powinno być absolutnym trzonem każdej strategii.  

I choć nieuniknione staje się budowanie komunikacji w oparciu o nowe wartości i przekazy pozwala to osadzić markę w nowym świecie i odnaleźć się konsumentom w tej rzeczywistości. 

 

 


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • an attractive man in a t-shirt with a smartphone in his hands sitting at his Desk thinking and looking up. Isolated Studio portrait

                  Podczas gdy głowy większości marketerów z branży medycznej zajęte są dostosowaniem działań reklamowych do nowych regulacji prawnych, my postanowiliśmy zbadać samo serce marketingu - konsumenta oraz jego nawyki, które w ostatnich [...]

    0
  • squad-3370836_1920

                Dzisiejszą rzeczywistość nie określamy już mianem: kryzys goni kryzys. Nasza nowa normalność to nakładające się na siebie kryzysy: pandemia, wojna, inflacja [...]

    0
  • Young businesspeople discuss the new project at office

    Obecnie Facebook coraz bardziej ogranicza  zasięgi i dotarcie do klienta za pośrednictwem tego serwisu jest utrudnione. Jednak to LinkedIn jest najbardziej biznesowym portalem [...]

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • KMC- Services
  • OZONE
  • Ekoconsultant
  • Bolesławiec City Center
  • The Secret Soap Store
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Agencja Harmonic
ul. T. Szafrana 5B/77
30-363 Kraków

+48 797 578 844
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Administratorem Twoich Danych Osobowych jest firma Marta Zięba HarmoniquePR z siedzibą w Szerzynach, 307, 38-246 Szerzyny.
Przetwarzam Twoje Dane Osobowe w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zadane przez Ciebie w formularzu kontaktowym. Podstawą prawną przetwarzania jest mój prawnie uzasadniony interes jako Administratora Twoich danych w postaci prowadzenia komunikacji z użytkownikami Serwisu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od dnia ostatniej korespondencji.
Jako osobie, do której należą Dane, przysługuje Ci prawo żądania dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania, prawo przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, by móc odpowiedzieć na Twoje zapytanie.

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest