facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

an attractive man in a t-shirt with a smartphone in his hands sitting at his Desk thinking and looking up. Isolated Studio portrait

Przyszłość konsumenta zdrowia

@agencjaharmonic

 

 

 

 

 

 

 

Podczas gdy głowy większości marketerów z branży medycznej zajęte są dostosowaniem działań reklamowych do nowych regulacji prawnych, my postanowiliśmy zbadać samo serce marketingu - konsumenta oraz jego nawyki, które w ostatnich czasach przeszły niemałą rewolucję.  

 


Covid-19 i chmura pociągają do zmian 

Trudne do wyobrażenia przewidywania, dotyczące tego jak konsumenci będą angażować się w swoje zdrowie w przyszłości, szybko okazały się realistyczne dzięki zmianom wymuszonym przez pandemię oraz przyspieszoną digitalizację sektora medycznego.  

Kryzys zdrowia publicznego najpierw wymusił zapewnienie konsumentom dostępu do opieki z domu, następnie galopująca cyfryzacja zachęciła ich do większej sprawczości w podejmowaniu decyzji dotyczących ich zdrowia. 

Pod wpływem digitalizacji pacjenci stopniowo zmieniali swoje przyzwyczajenia i wymagania, co wpływało i nadal wpływa na ofertę, modele biznesowe oraz komunikację marek oferujących produkty i usługi medyczne.  

Nie bez znaczenia pozostają też zmiany regulacyjne i doświadczenia klientów w innych branżach. Przyzwyczailiśmy się już, że wszystko musi być dostępne tu i teraz. Dlaczego w opiece medycznej miałoby to wyglądać inaczej? Nie trzeba zgadywać, że miało to znaczący wpływ na zachowania oraz preferencje zdrowotne i cyfrowe pacjentów, tworząc model nowoczesnego odbiorcy usług w tej branży.   

 

Diagnostyka i obraz marketingowy konsumenta  

Jaki jest zatem dzisiejszy konsument zdrowia? Z przeprowadzonych przez firmę Deloitte badań i opracowanego na ich podstawie raportu wyłania się obraz konsumenta, który zmienia sposób korzystania z opieki zdrowotnej. Pokazują one, że w obecnych czasach 76% pacjentów jest zainteresowana korzystaniem z telemedycyny a 46% już z niej korzysta.  

Zmiana widoczna jest również w korzystaniu z technologii w profilaktyce i życiu codziennym. 42% badanych stwierdziło, że używa narzędzi do pomiaru kondycji i śledzenia stanu zdrowia. Pacjenci chcą mieć coraz większą sprawczość i znaczenia nabiera poszerzanie w tym zakresie ich wiedzy. 70% osób z przewlekłą chorobą chce większej ilości zasobów lub wiedzy, aby lepiej radzić sobie z chorobą. Równocześnie oczekują oni personalizacji i aż 72% konsumentów angażuje się tylko w treści marketingowe dostosowane do ich preferencji. 

Ponadto, na sile przybiera omnichanel i dostosowanie do klienta wygodnych dla niego touchpointów. Wygoda i komfort liczą się coraz bardziej, co sprawia, że już 47% klientów korzysta z tzw. retail clinic. Co ważne, 68% konsumentów oczekuje, że firmy będą z nimi współpracować w czasie rzeczywistym.  

Pod wieloma względami konsumenci przejmują kontrolę nad swoim zdrowiem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Uczą się o zagrożeniach dla zdrowia, komunikują się ze swoimi lekarzami na nowe i różne sposoby oraz zmieniają swoje podejście do prywatności danych. Każdy z tych czynników ma znaczący wpływ na to, jak konsumenci czują się i wchodzą w interakcje z systemem opieki zdrowotnej.  

 

Profilaktycznie zadbaj o content marketing 

Według firmy Deloitte budowanie relacji z konsumentem zdrowia odbywać się będzie dzisiaj poprzez zaspokajanie jego potrzeb informacyjnych i edukacyjnych związanych z opieką medyczną. Klienci bowiem oczekują otrzymania proaktywnych komunikatów na temat profilaktyki czy też leczenia obecnego schorzenia, a jeżeli są w procesie leczenia, chcą, aby był on wzbogacony o szeroki wachlarz informacji.  

Kluczem stanie się personalizacja oparta o konkretne potrzeby konsumenta. Będzie on szukał informacji, które są dla niego ważne tu i teraz, np. dotyczące używanych przez niego produktów czy leczonych chorób.  

Okazuje się, że content marketing to inwestycja bardziej opłacalna niż może się to na początku wydawać – zwłaszcza w czasie postpandemicznym. O nowych regulacjach prawnych już nie wspominając, bo o tym będzie oddzielny artykuł.  

 

 


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • an attractive man in a t-shirt with a smartphone in his hands sitting at his Desk thinking and looking up. Isolated Studio portrait

                  Podczas gdy głowy większości marketerów z branży medycznej zajęte są dostosowaniem działań reklamowych do nowych regulacji prawnych, my postanowiliśmy zbadać samo serce marketingu - konsumenta oraz jego nawyki, które w ostatnich [...]

    0
  • squad-3370836_1920

                Dzisiejszą rzeczywistość nie określamy już mianem: kryzys goni kryzys. Nasza nowa normalność to nakładające się na siebie kryzysy: pandemia, wojna, inflacja [...]

    0
  • Young businesspeople discuss the new project at office

    Obecnie Facebook coraz bardziej ogranicza  zasięgi i dotarcie do klienta za pośrednictwem tego serwisu jest utrudnione. Jednak to LinkedIn jest najbardziej biznesowym portalem [...]

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • KMC- Services
  • OZONE
  • Ekoconsultant
  • Bolesławiec City Center
  • The Secret Soap Store
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Agencja Harmonic
ul. T. Szafrana 5B/77
30-363 Kraków

+48 797 578 844
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Administratorem Twoich Danych Osobowych jest firma Marta Zięba HarmoniquePR z siedzibą w Szerzynach, 307, 38-246 Szerzyny.
Przetwarzam Twoje Dane Osobowe w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zadane przez Ciebie w formularzu kontaktowym. Podstawą prawną przetwarzania jest mój prawnie uzasadniony interes jako Administratora Twoich danych w postaci prowadzenia komunikacji z użytkownikami Serwisu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od dnia ostatniej korespondencji.
Jako osobie, do której należą Dane, przysługuje Ci prawo żądania dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania, prawo przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, by móc odpowiedzieć na Twoje zapytanie.

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest