facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

Businessman portrait

AMBASADOR MARKI - WARTO CZY NIE WARTO?

@agencjaharmonic

Od kilku lat bardzo popularne jest posiadanie ambasadora marki. Coraz więcej firm i produktów kojarzonych jest ze sławnymi osobami, aktorami, piosenkarzami, dziennikarzami, sportowcami i youtuberami. Jednak zanim zdecydujemy się na podjęcie współpracy z taką osobą, warto się zastanowić jakie są korzyści z takiej kooperacji.

Znane osoby często pojawiają się w reklamach marek. Nie ma w tym nic dziwnego, w obecnych czasach to opinie gwiazd kształtują rzeczywistość, a fakt, że noszą ubrania określonych marek lub polecają konkretne produkty, powoduje chęć ich zakupu przez konsumentów. Dlatego właśnie coraz więcej firm zaprasza sławne osoby do pełnienia funkcji ambasadora.

Kim jest ambasador?

Ambasador to osoba, którą odbiorcy reklamy utożsamiają i kojarzą z marką. Firmy wybiera taką gwiazdę, której styl życia lub wizerunek kojarzony jest z takimi samymi wartościami jak brand. Ambasador korzysta z usług określonej marki lub używa jej produktów, a dodatkowo wypowiada się o niej pozytywnie. Produkt widoczny jest w jego aktywnościach w social media, a także współwidnieją na przekazach reklamowych w TV lub kampaniach outdoorowych.Poprzez wybór ambasadora marka zyskuje ludzkie oblicze, a przekaz staje się bardziej czytelny, tworząc wokół brandu pożądaną atmosferę. Dlatego reklamodawcy chętnie sięgają po takie osoby, nie tylko z rodzimego rynku, ale również z zagranicy.

Korzyści z posiadania ambasadora marki

Pozyskiwanie ambasadora jest procesem wymagającym znajomości showbiznesu, ale także bardzo angażującym, zarówno osoby reprezentujące markę, jak również agentów gwiazd. Jest to rynek, który nieustannie się rozwija, świadczy o tym liczba marek, reprezentowanych przez gwiazdy, która ciągle rośnie. Najpopularniejszymi branżami są: moda, kosmetyki, biżuteria i motoryzacja. Co może przynieść współpraca marki z ambasadorem?

  1. Pozytywnie wpływa na decyzje zakupowe klientów
    Coraz więcej osób, zwłaszcza młodych, decyduje się na zakup produktów danej marki, ponieważ są one “na topie”. A to właśnie osoby popularne wyznaczają te trendy. Dlatego ambasador marki swoimi opiniami i polecanymi produktami przyczynia się do decyzji zakupowych
  2. Wzbudza zaufanie
    Tradycyjne formaty reklamowe, takie jak banery i spoty telewizyjne, powoli tracą na znaczeniu wśród odbiorców, nawet można zaryzykować sformułowaniem, że wiele osób się na nie uodporniło. Opinia innego użytkownika jest ważniejsza niż obietnica przekazana przez producenta, dlatego ocena osoby powszechnie znanej i lubianej jest dobrym sposobem na wzbudzenia zaufania wśród tysięcy ludzi.
  3. Zwiększenie popularności
    Dobrze dobrana osoba może przynieść marce zwiększenie popularności wśród fanów gwiazdy. Sympatycy takiej osoby interesują się zarówno jej życiem, jak i tym co reklamuje i poleca. Wystarczy, że zaczną rozmawiać o danej osobie, niejednokrotnie przywołując markę, której gwiazda jest ambasadorem.
  4. Informowanie o produktach
    Ambasadorzy dzięki bliskiej współpracy z marką mają dostęp do informacji i produktów, które nie są jeszcze ogólnodostępne. Dla nich jest to wyróżnienie, bo jako pierwsi mają dostęp do produktu i zdobywają przy tym uznanie odbiorców, a marka zyskuje pozytywną opinię osoby, która jest powszechnie znana.

Ambasador jest osobą, wywierającą duży wpływ na wizerunek marki, dlatego musi to być odpowiednia osoba, która idealnie odda klimat marki, będzie się z nią utożsamiać, a za nią pójdą konsumenci.


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • Business people discussing a strategy and working together in office

    Zauważasz wyraźny wzrost liczby fanów na swoim profilu, ale nie przekłada się to na zasięgi? Rozwijasz profil, tworzysz angażujące treści, a mimo to docierają do coraz mniejszego odsetka Twoich fanów? To nic dziwnego!

    0
  • Business partners analyze the business results

    Obecnie obserwujemy coraz większy problem z zatrzymaniem uwagi odbiorców na danym produkcie, ale co to właściwie oznacza? Ilość informacji, którą przyswajał człowiek w XVII wieku w przeciągu swojego całego życia, jest taka sama jaką otrzymujemy obecnie w ciągu jednego dnia [...]

    0
  • Businessman portrait

    Od kilku lat bardzo popularne jest posiadanie ambasadora marki. Coraz więcej firm i produktów kojarzonych jest ze sławnymi osobami, aktorami, piosenkarzami, dziennikarzami, sportowcami i youtuberami [...]

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • KMC- Services
  • OZONE
  • Ekoconsultant
  • Bolesławiec City Center
  • The Secret Soap Store
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Harmonic
ul. Celna 9
30-507 Kraków

+48 884 999 664
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest