CO OZNACZA “SKUTECZNY LANDING PAGE”?
Podstawową różnicą między podstroną na danej stronie internetowej, a landing page jest brak linków do stron zewnętrznych, w przypadku tej drugiej. Podstrona zwykle zawiera przekierowania do innych podstron, menu, wiele informacji o innych produktach, itp. Natomiast to, co użytkownik zobaczy na landing page powinno go przekonać do wykonania oczekiwanego przez nas działania i nie rozpraszać żadnymi innymi elementami.
Zasady skutecznego landing page
- Zachęcające intro
Nagłówek to pierwsza rzecz, na którą zwraca się uwagę wchodząc na stronę. Powinien prezentować najważniejszą, z punktu widzenia potencjalnego klienta, korzyść z wykonania danego działania, ale jednocześnie zachęcać do zapoznania się z resztą strony.
- Podkreślanie korzyści
Pozostałe cechy produktu lub usługi, które są istotne powinny się znaleźć zaraz pod nagłówkiem. Jednak niech to będą wyjątkowe korzyści, a nie typowe cechy charakteryzujące dany produkt. Każdy potencjalny klient chce dostać to, co odpowiada jego potrzebom.
- Krótkie teksty
Landing page nie jest odpowiednim miejscem na zamieszczanie długich treści. Teksty powinny być krótkie i treściwe, tak aby nikogo nie znudzić, a jednocześnie przekazać jak największą ilość informacji o korzyściach płynących z korzystania z danego produktu, czy usługi.
- Grafika przyciągająca uwagę
Jeśli sprzedajesz produkt powinieneś pokazać go na zdjęciu w wysokiej jakości lub w oryginalny sposób. Twoim celem jest sprzedanie usługi? Pokaż osobę wzbudzającą zaufanie. Niech zdjęcia będą kolorowe, o wysokiej rozdzielczości, przedstawiające produkt lub usługę, dla którego powstał landing page.
- Koncentracja na celu
Sprawdź czy każdy zawarty element jest niezbędny i czy na pewno dotyczy on celu, który ma zostać osiągnięty. Pamiętaj, aby przyciski nie zlewały się z tłem, zadbaj by się wyróżniały. Dodatkowo formularz nie powinien zawierać zbyt wielu pól, których wypełnianie będzie odstraszać potencjalnych klientów.
- Odpowiadanie na pytania
Mimo, że na landing page’u powinna znaleźć się minimalna ilości tekstu, to jednak taka strona powinna odpowiadać na pewne pytania, m.in. Co jest oferowane? Kto sprzedaje dany produkt lub usługę? Do kogo produkt jest skierowany? Jakie są korzyści dla odbiorcy? Co należy zrobić, aby to mieć? - Ogólny wygląd
Pamiętaj, aby landing page był spójny z wizerunkiem Twojej firmy, a jednocześnie wyglądał przekonująco i atrakcyjnie.
Dalej masz wątpliwości dotyczące landing page? Masz kilka pomysłów i nie wiesz który będzie odpowiedni? Chętnie pomożemy!
0
Pozostaw komentarz