DLACZEGO WARTO PROMOWAĆ POSTY NA FACEBOOKU?
Im jesteś większy, tym damy Ci mniejszy zasięg- tak można podsumować jedno z założeń Facebooka. Ale dlaczego tak się dzieje? Uzyskanie większego zasięgu wiążę się z wydawaniem odpowiedniej sumy pieniędzy. Oczywiście zdarzają się profile, w których regularnie osiągane są wysokie wyniki, dotyczy to zazwyczaj takich portali, których społeczności są mocno angażujące się, np. blogi parentingowe, portale dla rowerzystów, itp. Mniejsze firmy, nieznane sklepy czy mniej popularne marki mogą nie poradzić sobie z ograniczeniami Facebooka.
Jak tego nie robić?
Administrator profilu zazwyczaj klika przycisk “Promuj post” pod konkretnym postem zaraz po jego publikacji, co jest ogromnym błędem. Do pewnej liczby osób dotrzemy organicznie, dlatego nie powinniśmy rozpoczynać promowania od razu po publikacji. Należy odczekać nawet kilka godzin, w innym przypadku Facebook zacznie do wszystkich osób docierać reklamą płatną, co spowoduje spadek bezpłatnego zasięgu posta. Dodatkowo, dobra reklama, to nie ta uruchomiona za pomocą przycisku “Promuj post”, promocję należy ustawiać za pomocą Power Editora lub Menedżera Reklam, co pozwoli nam na dokładne dobranie grupy, do której chcemy dotrzeć, a także czasu i miejsc wyświetlania.
Dlaczego warto?
Facebook Ads to możliwość dotarcia do wielu potencjalnie zainteresowanych osób niewielkim nakładem finansowym. Najważniejszymi zaletami są:
- Precyzyjne dobór grupy docelowej- chcesz dotrzeć do kobiet, które mieszkają w danym mieście, mają 20-30 lat, interesują się szeroko pojętym fitnessem i pracują na danym stanowisku? Żaden problem!
- Urozmaicony rodzaj promocji- chcesz wypromować reklamę w formie video, zależy Ci na zwiększeniu ruchu na Twojej stronie internetowej, a może chcesz zdobyć nowych fanów? Menedżer pozwala ustalić wiele rodzajów i celów reklamy.
- Niskie koszty- dotarcie do 1000 użytkowników w Polsce jest stosunkowo tanie. Za około 500 zł miesięcznie możecie dotrzeć do około 30- 40 tys. osób z wyżej wskazanej grupy.
- Reklama na Instagramie- chcesz dodatkowo promować swoje treści na Instagramie? Facebook Ads odpowiada za promowanie treści zarówno na Facebooku, jak i Instagramie- wystarczy zaznaczenie odpowiedniego pola.
Wielu właścicieli firm uważa, że reklama na Facebooku to niepotrzebne wydawanie pieniędzy, może tak być, jeżeli robi się to nieumiejętnie. Dlatego zapraszamy do nas, zajmiemy się Twoim profilem!
0
Pozostaw komentarz