facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

Ambitious business woman looking at growing stack of coins

Jak nie marnować pieniędzy w firmie

@agencjaharmonic

Jak nie zmarnować pieniędzy na marketing w firmie?

Zwiększenie obrotu o 1/3 i redukcja kosztów nawet o 25%. Takie rezultaty osiągają firmy przekazujące właściwe treści odpowiedniej grupie docelowej. Gdzie zatem kryje się tajemnica skutecznej sprzedaży? We właściwej strategii komunikacyjnej!  Powyższe liczby nie są pustą statystyką. Jednak by miały odzwierciedlenie w Twojej firmie, potrzebne jest wdrożenie szeregu działań, z których każde przynosi określone korzyści.

Sytuacja wyjściowa

Rozpoczynając biznes, wstępnej kalkulacji poddaje się takie obszary jak koszty, planowane zyski, obszar działania, ilość zatrudnionych osób, a także wizerunek marki i plan rozwoju firmy.


Podjęcie decyzji o stworzeniu profesjonalnej strategii marketingowej jest okazją do weryfikacji początkowych założeń. Na tym etapie ocenia się dotychczasowe działania marketingowe: co, gdzie, kiedy i z jakim efektem. Skrupulatnie opracowana analiza działań marketingowych pozwala na wskazanie, które rozwiązania odniosły pożądany skutek, a na jakich polach należy zintensyfikować dotychczasowe poczynania tak, aby poprawić wyniki sprzedażowe. 

Dokładne zbadanie sytuacji wyjściowej daje ponadto pogląd na wizerunek firmy wśród konsumentów. Dane o postrzeganiu firmy uzyskujemy poprzez przeprowadzenie pogłębionej analizy opinii zamieszczanych w mediach, portalach społecznościowych, na forach dyskusyjnych oraz przeprowadzając ankiety, jak również wywiady z wybranymi konsumentami. Informacje zgromadzone na tym etapie będą wskazywać wstępny kierunek do przeprowadzenia działań, jakim są kampanie marketingowe.  

Analiza konkurencji

Drugi krok jest rozszerzeniem analizy sytuacji wyjściowej. Ma on na celu porównanie działań konkurencji z naszymi, a następnie wyznaczenie podobieństw i różnic. Zyskane w ten sposób odniesienie daje obraz miejsca firmy na rynku i wskazuje bardziej sprecyzowane kroki, które należy podjąć w celu osiągnięcia przewagi. Aby uzyskać zamierzone efekty, konieczne jest skupienie się na mocnych stronach naszej firmy oraz niedociągnięciach konkurencji. Znalezienie obszarów komunikacji niewykorzystanych przez rywalizujące firmy jest silną wskazówką, wyznaczającą linię przewagi na rynku i szansę na pozyskanie nowych klientów. Zwracając baczną uwagę na efekty pracy innych reprezentantów branży, będziemy wiedzieć, czego się wystrzegać, aby zbudować najlepszą strategię. 

SWOT – wnioskowanie w wielu kierunkach

Analiza SWOT obejmuje 4 obszary funkcjonowania każdej firmy: silne strony (Strengths), słabe strony (Weaknesses), szanse (Opportunities) oraz zagrożenia (Threats). Na jej podstawie wskazujemy dokładne obszary, na które warto zwrócić uwagę przy dalszym rozwoju firmy oraz elementy mogące wpłynąć na zaprezentowanie produktu/usługi w zupełnie nowym świetle. Poza mocnymi stronami i szansami badane są również słabe strony i zagrożenia np. takie jak spadek wartości waluty, przeinwestowanie, niedopracowany produkt, odpływ pracowników, zmiana technologii, spadek popytu na usługę/produkt.  Z pozoru nieistotne i deprecjonowane sytuacje mogą poważnie zagrozić funkcjonowaniu nawet dużej firmy. Jak powiedział William James „Łańcuch jest tak mocny, jak jego najsłabsze ogniwo, (…)”, dlatego słabe strony i zagrożenia są tak samo istotne jak te mocne.  

Określenie grupy docelowej i przykładowych person

Kluczem do sukcesu w sprzedaży jest nie tylko bardzo dobry produkt/usługa, ale przede wszystkim dokładne zrozumienie potrzeb klientów. Ten etap konstruowania strategii marketingowej ma służyć dokładnemu ich poznaniu. Poprawnie przeprowadzona analiza w tym zakresie znacząco podnosi szanse sprzedażowe, gdyż dokładnie wiadomo, kim są potencjalni klienci. Wiedza ta pozwala zaoszczędzić czas i zasoby finansowe firmy, ponieważ nie wykłada się środków na działania skierowane do osób, które nie są zainteresowane zakupem produktu lub usługi.  Szacuje się, że średnio ¼ wydatków na reklamę jest tracona przez nieumiejętne zarządzanie treścią, między innymi dystrybucję materiałów marketingowych do osób spoza grupy docelowej. Dobrze dobrana grupa docelowa oznacza również poprawę wizerunku firmy - reklama trafia tylko do osób zainteresowanych daną tematyką. Ponadto jest wartościowa, gdyż zawiera konkretne i sprecyzowane informacje. 

Narzędzia komunikacji

Wybór grupy docelowej prowadzi do określenia najskuteczniejszych sposobów prowadzenia komunikacji z klientem. Efektem wynikającym bezpośrednio z dobrego doboru narzędzi komunikacji jest zbudowanie pożądanego wizerunku firmy. Tworzy się go za pomocą komunikatów przyjaznych Twojej grupie docelowej (np. język używany w reklamach, charakter grafik). To właśnie styl i miejsca komunikacji są szczególnie istotne, gdyż trafienie z przekazem do grupy odbiorców gwarantuje wyższą sprzedaż. Spójna komunikacja owocuje ponadto długofalową rozpoznawalnością marki, której symbole, hasła, a nawet kolory zawsze odniosą odbiorcę do jednej myśli – skojarzonej firmy. Dobra komunikacja umożliwia podniesienie zainteresowania marką nawet o 60%!

Proces tworzenia strategii marketingowej wydaje się wymagać wielu zasobów, jednak ich wykorzystanie należy rozpatrywać w charakterze inwestycji. Powszechnie wiadomo, że aby osiągnąć cel, należy go najpierw znaleźć i wytyczyć do niego drogę. Profesjonalna strategia marketingowa jest właśnie takim drogowskazem, który prowadzi Twoją firmę krok po kroku do wymarzonego celu, przynosi długofalowe zyski sprzedażowe i stanowi oparcie przy podejmowaniu trudnych, strategicznych decyzji. 

Jeśli planujesz stworzenie bądź zmiany w strategii marketingowej swojej firmy, skontaktuj się z naszym specjalistą. Chętnie opracujemy dla Ciebie najefektywniejsze rozwiązania.


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • an attractive man in a t-shirt with a smartphone in his hands sitting at his Desk thinking and looking up. Isolated Studio portrait

                  Podczas gdy głowy większości marketerów z branży medycznej zajęte są dostosowaniem działań reklamowych do nowych regulacji prawnych, my postanowiliśmy zbadać samo serce marketingu - konsumenta oraz jego nawyki, które w ostatnich [...]

    0
  • squad-3370836_1920

                Dzisiejszą rzeczywistość nie określamy już mianem: kryzys goni kryzys. Nasza nowa normalność to nakładające się na siebie kryzysy: pandemia, wojna, inflacja [...]

    0
  • Young businesspeople discuss the new project at office

    Obecnie Facebook coraz bardziej ogranicza  zasięgi i dotarcie do klienta za pośrednictwem tego serwisu jest utrudnione. Jednak to LinkedIn jest najbardziej biznesowym portalem [...]

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • KMC- Services
  • OZONE
  • Ekoconsultant
  • Bolesławiec City Center
  • The Secret Soap Store
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Agencja Harmonic
ul. T. Szafrana 5B/77
30-363 Kraków

+48 797 578 844
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Administratorem Twoich Danych Osobowych jest firma Marta Zięba HarmoniquePR z siedzibą w Szerzynach, 307, 38-246 Szerzyny.
Przetwarzam Twoje Dane Osobowe w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zadane przez Ciebie w formularzu kontaktowym. Podstawą prawną przetwarzania jest mój prawnie uzasadniony interes jako Administratora Twoich danych w postaci prowadzenia komunikacji z użytkownikami Serwisu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od dnia ostatniej korespondencji.
Jako osobie, do której należą Dane, przysługuje Ci prawo żądania dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania, prawo przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, by móc odpowiedzieć na Twoje zapytanie.

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest