JAK PROWADZIĆ PROFIL FIRMOWY NA INSTAGRAMIE?
Sprawdź co robi konkurencja!
Aby stworzyć swoją indywidualną strategię komunikacji powinieneś wiedzieć co robią Twoi konkurenci. Musisz zwrócić uwagę jakie udostępniają treści, jak często się komunikują oraz kim są ich obserwatorzy. Tylko wtedy będziesz mógł znaleźć swój własny styl i sposób komunikacji.
Hashtagi to podstawa!
Dodanie odpowiednich hashtagów do publikowanego zdjęcia pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednak jest jeden warunek - hashtagi muszą opisywać post i jednocześnie trafiać do potencjalnych klientów. Przy wyborze hashtagów zwróć uwagę na to, ile postów ukrywa się pod nimi i ile generują one interakcji na innych profilach oraz jakie osoby wykazują zaangażowanie.
Obowiązek to interakcja!
Instagram to nie tylko klikanie serduszek. Aplikacja umożliwia różne interakcje: obserwowanie osób, wysyłanie wiadomości, czy komentowanie postów innych użytkowników. Wysyłanie prywatnych wiadomości pozwala na przesyłanie oferty, skomunikowanie się z osobami z branży lub potencjalnymi klientami. Istnienie naszej marki możemy zaznaczyć poprzez zostawianie komentarzy, warto zauważyć, że Instagram i jego użytkownicy nie wymagają długich treści, wystarczy słowo “super” czy “piękne”, aby zaznaczyć swoją obecność i zdobyć nowych obserwatorów.
Poszukiwanie klientów
W celu zdobywania nowych obserwatorów, a także potencjalnych klientów nie wystarczy samo założenie konta i dodawanie zdjęć. Należy obserwować innych i wchodzić w interakcję z ludźmi, którzy używają hashtagów związanych z naszą branżą oraz z tymi, którzy obserwują naszą konkurencję. Aby dodatkowo zachęcić użytkowników do obserwowania Twojego profilu możesz przeprowadzić konkurs na Instagramie lub wchodzić w interakcję z osobami, które obserwują naszych fanów.
Co publikować?
Na Instagramie nie chodzi tylko o świetną jakość i kompozycję zdjęcia, ale także posty, które będą dawały wartość oraz oddawały styl, który został ustalony w czasie opracowywania strategii komunikacji. Co ważne, aby profil był atrakcyjny wszystkie posty powinny być spójne tematycznie, a także wizualnie i trafiać w upodobania przedstawicieli grupy docelowej. .
Regularna komunikacja
Pamiętaj, że zdjęcia powinny pojawiać się systematycznie, fani potrzebują nowości, dlatego powinni wiedzieć, że odwiedzając Twój profil zobaczą za każdym razem coś interesującego. Brak aktywności na profilu spowoduje spadającą liczbę obserwatorów. Dlatego dodawaj minimum 1-2 zdjęcia w tygodniu, jednak nie częściej niż jeden post na dzień, aby nie osiągnąć efektu spamu.
Prowadzenie profilu marki daje wiele korzyści. Pozwala na budowanie wizerunku Twojej firmy oraz stałe zwiększanie zasięgu odbiorców, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami. Nie posiadasz jeszcze profilu na portalu? Skontaktuj się z nami, stworzymy go specjalnie dla Ciebie!
0
Pozostaw komentarz