Kanał komunikacji skierowany do młodych
Social media – kanał komunikacji skierowany do młodych.
Masz produkt adresowany do nastolatków? Nie wiesz jak najłatwiej dotrzeć z nim do swojej grupy docelowej? Postaw na działania w sieci.
Młodzież kocha media społecznościowe i poświęca im bardzo dużo czasu. Jak pokazują badania, tradycyjna reklama coraz słabiej dociera do młodych osób, to właśnie Internet jest ich domeną. Przeciętny nastolatek dziennie spędza ok. 2,5 godziny surfując po stronach internetowych. Warto więc promocję produktów skierowanych do tej grupy oprzeć głównie na działaniach w sieci.
Media społecznościowe dostarczają nam wielu narzędzi, które możemy wykorzystać w promocji marki. W Polsce wśród młodych ludzi największą popularnością cieszy się kilka serwisów social media, zamieszczamy poniżej krótki przewodnik na ich temat.
Na początku Snapchat, najmłodszy w rodzinie. Marka promowana jest tu za pośrednictwem krótkiego video lub zdjęcia, które może być tylko raz odtworzone. Ten sposób komunikacji jest wyjątkowo przyjazny nastolatkom wykorzystującym do komunikacji obrazki, filmiki, krótkie komunikaty lub emotikony. Wybierając tą aplikację należy pamiętać, aby nie stać się zbyt nachalnym i jak najbardziej dostosować formę do wymagań odbiorców. Zaskakiwać ich materiałami niepublikowanymi gdzie indziej, organizować specjalne akcje konkursowe lub promocyjne, tworzyć naprawdę kreatywny content, który pomimo jednorazowego odtworzenia na długo pozostanie w ich pamięci.
Kolejnym narzędziem ułatwiającym komunikację kierowaną do nastolatków jest Instagram. 46 % jego użytkowników to osoby młode, w wieku 16-18 lat. Nic więc dziwnego, że marki często wykorzystują ten kanał, aby dotrzeć właśnie do tej grupy docelowej. Estetyczne zdjęcia, krótkie video czy gify łatwo zapadają w pamięć i chętnie są lajkowane. A praktycznie każdy nastolatek zna wszystkie najpopularniejsze hashtagi i codziennie obserwuje materiały nimi oznaczane.
Duże możliwości daje również YouTube, niemal każdy internauta otrzymuje lub udostępnia filmiki viralowe przyczyniając się tym samym do ich rozpowszechniania. Materiały video w ciągu ostatnich kilku lat zdecydowanie przebiły popularnością zdjęcia nie mówiąc już o tekście pisanym. Tu także liczy się kreatywność. Ciekawy pomysł szybko zostanie zauważony i będzie przekazywany między użytkownikami. Najlepsze spoty po dwóch tygodniach uzyskiwały na YouTubie nawet 11 mln. wyświetleń. Warto skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy prowadzą własne kanały i mają już stałą widownię, dzięki czemu na start zagwarantują nam większą ilość wyświetleń.
No i wreszcie wisienka na torcie – Facebook, który niezmiennie od kilku lat wiedzie prym wśród kanałów społecznościowych. Facebook to obecnie najpopularniejsze narzędzie reklamowe w social media. Liczna obecność nastolatków w tym serwisie stanowi wielką szansę dla marek, ale należy mieć na uwadze to, aby dostarczyć odbiorcom wartościowy content, który zostanie zauważony i za ich pośrednictwem rozpowszechniony. Nie tylko atrakcyjna grafika i ciekawe pomysły są tutaj kluczowe, najważniejsza aktualnie jest stała obecność marki w dialogu z użytkownikami, dowcipne komentarze, inteligentne odpowiadanie na zaczepki, to młodzież docenia najbardziej. Marka musi mieć osobowość i dystans zarówno do świata jak i siebie samej. Dzięki temu będzie mogła zaskarbić sobie przychylność młodych osób.
Jak łatwo zauważyć media społecznościowe mają wielki potencjał, aby dotrzeć do młodych osób, które bardzo często z nich korzystają. Łącząc to z kreatywną formą reklamy, jesteśmy w stanie wzbudzić ogromne zainteresowanie naszym produktem lub usługą.
Jeśli chciałbyś zwiększyć rozpoznawalność swoich produktów bądź marki wśród nastolatków, skontaktuj się z naszym specjalistą, bardzo chętnie w tym pomożemy.
0
Pozostaw komentarz