NEWSLETTER – ZBUDUJ WIĘŹ Z KLIENTEM
SŁÓW KILKA O NEWSLETTERZE
Główne założenie kampanii prowadzonej przy użyciu newslettera skupia się na budowaniu i ciągłym podtrzymywaniu kontaktu z klientami, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Niewątpliwą zaletą jest tutaj możliwość precyzyjnego określenia targetu. Wiesz do kogo wysyłasz wiadomość, przez co treść może być spersonalizowana pod kątem danej osoby. Twój klient chętniej zapozna się z taką wiadomością, ponieważ będzie miał poczucie, że została napisana specjalnie dla niego.
W JAKICH SYTUACJACH ZALECA SIĘ WYKORZYSTANIE NEWSLETTERA?
Najczęściej do celów informacyjnych i promocyjno – sprzedażowych. Nie bez powodu na stronach internetowych bardzo często spotyka się zakładkę „zapisz się do naszego newslettera”. Jest to efektywne narzędzie służące do budowania wzajemnego zaufania, współpracy i stałej komunikacji z klientami, jego treść jest dowolna, w zależności od tego, o czym chcesz poinformować swoich odbiorców. Mogą to być nowości w branży, zmiany w ofercie przeplatane promocjami bądź ważnymi wydarzeniami związanymi z życiem firmy.
Chcesz żeby Twój newsletter wyróżniał się na tle konkurencji? Zastosuj się do naszych rad:
- Stwórz spójną oprawę graficzną, stały szablon, w którym zmieniana będzie jedynie treść.
- Twój newsletter powinien zawierać zachęcające treści, będące dodatkiem do Twojej strony internetowej. Może to być wartościowy content, ale także promocje, poradniki, e-booki, konkursy, etc. Ogółem – powinny to być treści dostosowane do charakteru Twojej strony, które będą dla klienta unikatowe. Dzięki temu będziesz mógł zbudować wizerunek przyjaznej firmy, która dba o swoich odbiorców.
- Zaplanuj z jaką częstotliwością, będziesz wysyłać newsletter. Musisz znaleźć tutaj złoty środek, zbyt częste wysyłane wiadomości może sprawić, że użytkownicy wypiszą się z listy. Z drugiej strony wysyłanie e-maili za rzadko zmniejszy prawdopodobieństwo, że użytkownik otworzy nasz newsletter.
PO CO NAM NEWSLETTER?
To narzędzie pozwala zgromadzić bazę e-maili Twoich klientów, dzięki czemu będziesz mógł szybciej do nich dotrzeć i zbudować z nimi trwałą relację. Newsletter zwiększa sprzedaż nie tylko konkretnego produktu, ale całej oferty danej firmy. Jest to możliwe dzięki poczuciu lojalności ze strony klientów, którą zbudujesz poprzez cykliczny kontakt emailowy. Dzieląc się z nimi swoją wiedzą i wartościowym contentem sprawisz, że klient zaufa Twojej firmie.
Ta przystępna i szybka forma kontaktu z odbiorcami sprawia, że jest to bardzo popularne narzędzie marketingowe. Nie masz go jeszcze w swojej ofercie? Skontaktuj się z nami, zrobimy go za Ciebie.
0
Pozostaw komentarz