Personal branding
Personal branding – czyli jak pokazać się światu.
Zastanawiałeś się kiedyś czy personal branding jest dla Ciebie? Sprawdź jak możesz wykreować własny wizerunek i co na tym zyskasz.
Personal Branding to budowanie własnej marki, poprzez zarządzanie swoim wizerunkiem. Jak każde działanie w obszarze public relations powinno być przemyślane i świadome. Zdawać się może, że personal branding zarezerwowany jest dla polityków, aktorów, sportowców i celebrytów. Nic bardziej mylnego. Każdy z nas ma własne motywacje, aby kreować swój wizerunek. Aktualnie ułatwiają to w znacznym stopniu narzędzia internetowe. Dostęp do nich jest na tyle powszechny, że praktycznie z dnia na dzień możemy zaistnieć w internecie.
Wystarczy założyć kanały w mediach społecznościowych, aktywnie na nich działać i w ten sposób budować swoją rozpoznawalność. Dziecinnie proste? Niestety nie do końca. Często ludzie podchodzą do tego bez planu, intuicyjnie, a tak naprawdę liczy się przemyślana strategia.
Po pierwsze, jeśli chcesz wiedzieć w jaki sposób komunikować się z grupą docelową musisz zbadać skąd czerpie ona informacje, za pośrednictwem jakich mediów się komunikuje, jakim językiem się posługuje i jakie ma zainteresowania, wtedy będziesz mógł dostosować formę przekazu.
Po drugie, stwórz przemyślaną strategię działania, aby Twój wizerunek był spójny bez względu na kanał komunikacji, którego używasz.
Po trzecie, pamiętaj, że działania prowadzone w obszarach public relations są procesami długofalowymi, więc najważniejsza jest konsekwencja.
Po czwarte, działania związane z kreowaniem własnego wizerunku możesz prowadzić sam lub powierzyć je specjalistom. Współpraca może być stała, agencja wtedy w Twoim imieniu prowadzić będzie komunikację i dbać o Twoją obecność w mediach. Możesz też zdecydować się na wsparcie tylko w początkowym okresie i powierzyć osobom doświadczonym opracowanie strategii i przeszkolenie Cię w zakresie kluczowych obszarów.
Po piąte, bądź sobą, postaw na prawdziwość. Znajdź coś, co Cię wyróżnia spośród konkurencji, coś co będzie Twoim znakiem rozpoznawczym i komunikuj o tym światu.
Kluczowe jest jednak nie w jaki sposób zbudujesz swoją markę, ale co dzięki temu osiągniesz:
- Wyższy kredyt zaufania w oczach Twojego klienta - nie będziesz musiał udowadniać, że znasz się na swojej dziedzinie.
- Łatwiej dobierzesz członków swojego zespołu - będąc marką osobistą wystarczy tylko informacja, że prowadzisz rekrutację do nowego projektu. Pewnie będziesz zaskoczony ilością osób chętnych do działania, ale ludzie chcą pracować i uczyć się od najlepszych.
- Szeroką sieć kontaktów biznesowych - rozpoznawalność sprawi, że więcej osób zainteresuje się Twoją działalnością i rozpocznie z Tobą współpracę.
0
Pozostaw komentarz