REAL TIME MARKETING - KTO PIERWSZY TEN LEPSZY!
Przede wszystkim rekonesans
Osoby zajmujące się marketingiem w czasie rzeczywistym reagują na aktualne wydarzenia, które mają znaczenie dla odbiorców. Jest to swego rodzaju umiejętność szybkiego dotarcia do wydarzeń, trafienie w odpowiedni kontekst i pobudzenie kreatywności w tworzeniu treści. Aby przekaz spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów, jego treść musi zawierać ważne wydarzenia oraz odpowiadać aktualnym potrzebom i nastrojom odbiorców. Mogą to być okoliczności nagłe, niezaplanowane bądź też te przewidziane, jak np. święta czy rozgrywki sportowe. Aby Real Time Marketing odniósł sukces, trzeba w odpowiednim momencie wykorzystać wydarzenie, tworząc odpowiedni komunikat, który spotka się z uznaniem klientów.
Wykorzystanie sytuacji przez Nissana
Dobrym przykładem RTM jest szybka reakcja Nissana na wiadomość o kolejnej ciąży księżnej Kate. Marka opublikowała na Twitterze post, informujący o premierze nowego modelu auta X-Trial, której towarzyszyła informacja, że nawet jak księżna Kate urodzi trojaczki, to auto będzie idealne dla tak dużej rodziny. Wpis stał się popularny ze względu na często używany wtedy hashtag #royalbaby.
Refleks i kreatywność ponad wszystko
Specjaliści od Real Time Marketingu muszą cechować się refleksem i umiejętnością wyselekcjonowania atrakcyjnych dla odbiorców wydarzeń. Treść komunikatu powinna wyróżniać się na tle konkurencji, przedstawiać świeże i oryginalne spojrzenie na dane wydarzenie. Nie wystarczy opublikować post z tulipanami w Dzień Kobiet, święto powinniśmy ugryźć w taki sposób, aby wyróżniło się na tle tysięcy podobnych. Musimy zaproponować coś nowego, wykazać się refleksem i autentycznością w promowaniu naszego brandu. Bardzo ważne jest tutaj dopasowanie komunikatu do charakteru danej marki, całość musi być spójna i zrozumiała dla klientów.
Real Time Marketing, czyli zapamiętaj mnie
Dobrze przeprowadzona kampania, nawiązująca do bieżących wydarzeń nie tylko wpływa na zainteresowanie ze strony odbiorców i budowanie zasięgów, ale przede wszystkim wzmacnia wizerunek marki. Dzięki takiej formie przekazu zmniejsza się też dystans pomiędzy firmą i odbiorcą, przez co klienci mają większe zaufanie do reklamowanego produktu, a cała kampania odbywa się przy stosunkowo niewielkich kosztach.
Jeśli chciałbyś postawić na oryginalne treści nawiązujące do aktualnych wydarzeń, skontaktuj się z naszym specjalistą, bardzo chętnie w tym pomożemy.
0
Pozostaw komentarz