STORYTELLING- OD CZEGO ZACZĄĆ?
Wszyscy kochają bajki, dlatego ludzie od wieków opowiadają różne historie i anegdoty. Opowieści są bardzo dobrze przyswajalne, a jednocześnie powodują zapamiętanie marki, przez co staje się ona łatwo identyfikowalna. Dodatkowo dobrze stworzona historia, która wzbudzi zainteresowanie, jest czynnikiem wpływającym na zasięg Twojej reklamy.
Storytelling- co to takiego?
Storytelling to nic innego jak tworzenie historii powiązanej ze światem marki, produktu czy usługi. Opowiadania takie muszą być spójne, stworzone i przedstawione w taki sposób, aby przykuwać uwagę odbiorcy. Jednocześnie powinny być emocjonalne, żeby stworzyć więź pomiędzy marką a konsumentem. Im opowieść jest bardziej szokująca bądź wzruszająca, tym wywołuje większe emocje i zostaje lepiej zapamiętana.
Od czego zacząć?
Zanim rozpoczniemy tworzenie historii trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
- W jakim celu ją tworzymy?
- Kto będzie jej bohaterem?
- Jaka będzie jej fabuła?
- Jakie wydarzenia będą towarzyszyć bohaterowi?
Cała reszta dobrze stworzonej historii to działanie naszej wyobraźni.
Pamiętaj o odbiorcy!
Kiedy piszesz, uświadom sobie dla kogo to robisz. Wyobraź sobie odbiorcę Twojego tekstu: kim jest, gdzie jest, co robi? W obecnych czasach rozprasza nas mnóstwo rzeczy: dzwoniące telefony, komputery z przychodzącymi wiadomościami, serial w telewizji. Sztuka dobrego tekstu polega na zaangażowaniu czytelnika, tak aby stwierdził, że przychodzące połączenie i pełna skrzynka odbiorcza mogą poczekać.
Pokaż kawałek siebie!
Tworzona opowieść powinna sprzedawać, jednak nie tylko produkt czy usługę. Ale przede wszystkim człowieka. Taka historia ma na celu budowanie relacji, dlatego powinna pokazywać Ciebie i to, w co Twoja firma wierzy, jakie wyznaje wartości. Ważne, żeby całość była autentyczna, to spowoduje, że klient uwierzy i polubi Twoją markę. A kiedy tak się stanie, można mieć pewność, że nie odejdzie do konkurencji.
Potrzebujesz dobrej reklamy dla Twojego produktu, która będzie opowiadać historię o Twojej marce? Skontaktuj się z nami, chętnie w tym pomożemy!
0
Pozostaw komentarz