facebook

google

linkedin

pinterest

SearchInteractiveAdvertisingPR

Blog

Group Modern Young Business People Gathered Together Discussing Creative Project.Coworkers Brainstorm Meeting Discussion Working Office Startup Concept.Businessman Work Laptop.Blurred Background.

Strategia pokonuje kryzys

@agencjaharmonic

Strategia marketingowa sposobem na pokonanie kryzysu w firmie.

Każda firma, niezależnie od wielkości, powinna być przygotowana na trudne sytuacje, ponieważ nie wszystkie zdarzenia będzie w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem. Jeśli jednak przedsiębiorstwo posiada strategię marketingową, to krok po kroku pokaże ona, jak postępować, gdy pojawi się kryzys.

Najtrudniejszą sytuacją, którą należy wyróżnić, jest kryzys będący skutkiem problemów ekonomicznych, np.: braku płynności finansowej, zadłużenia firmy czy inflacji. Z takimi problemami spotyka się co jakiś czas każdy przedsiębiorca i jeśli nie posiada strategii marketingowej, to nie jest w stanie poradzić sobie z powyższymi sytuacjami w taki sposób, aby nie ucierpiał na tym jego biznes.


Zbyt późna reakcja lub szybka i nieprzemyślana decyzja może bowiem spowodować więcej szkody niż pożytku.

Kolejny kryzys, który często przyczynia się do upadku firmy, to ten występujący na płaszczyźnie technologicznej (np. szkodliwy wpływ produktu na zdrowie, błędy w procesie produkcji skutkujące zanieczyszczeniem środowiska, etc).

Na kolejnych miejscach możemy wyróżnić także:

  • kryzys spowodowany złymi założeniami marketingowymi firmy (polityka cenowa, promocyjna, nieetyczna reklama, kampania obrażająca czyjeś uczucia),
  • kryzys informacyjny (plotki, pogłoski, informacje wyjęte z kontekstu, nieprzychylne artykuły i komentarze),
  • kryzys spowodowany nieszczęśliwym wypadkiem,
  • konflikt z prawem pracodawcy bądź pracowników,
  • trudne sytuacje wewnętrzne (zwolnienia, strajki, dyskryminacja pracowników, mobbing).

Każde z wymienionych zdarzeń może zostać opanowane, gdy posiadamy gotowy scenariusz antykryzysowy, czyli plan postępowania, który należy wdrożyć w trudnych dla firmy sytuacjach. W ciężkich chwilach z powodu nadmiernego stresu nie myślimy logicznie, kierują nami emocje. Właśnie wtedy możemy zastosować gotowe narzędzia, które przyniosą pozytywne rozwiązanie. Scenariusz antykryzysowy szczególnie przydaje się w pierwszej fazie problemów, gdy presja z powodu danego zdarzenia jest największa i paraliżuje pracę przedsiębiorstwa. Wtedy też bez planu działania popełnianych jest najwięcej błędów. Można jednak ich uniknąć, mając opracowaną strategię antykryzysową.

Przemyślana strategia

Odpowiednie przygotowanie do sytuacji kryzysowej pozwoli firmie szybko zareagować, a zastosowane narzędzia wzmocnią wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Jak wynika z badań, udaje się to jednak tylko 15% firm, gdyż większość w ogóle nie tworzy scenariuszy antykryzysowych. Przeprowadzanie cyklicznych badań rynku i zmieniających się oczekiwań odbiorców, pozwoli skalkulować szanse, ale także wskazać zagrożenia. Jeśli na wczesnym etapie działalności przedsiębiorstwa zdefiniujemy, jakie rodzaje kryzysu mogą go dotknąć, wtedy żadne zdarzenie nie będzie zaskoczeniem, a firma zareaguje w sposób przemyślany i szybki. Z tego powodu należy stale obserwować sytuację rynkową, konkurencję i rozpoznawać potencjalne zagrożenia.

Jeśli Twoja firma nie posiada jeszcze strategii antykryzysowej, skontaktuj się z naszym specjalistą, chętnie doradzimy Ci w tym zakresie bądź opracujemy dla Ciebie gotowe rozwiązania.


0

Bądźmy w kontakcie


Formularz kontaktowy


X

Nasze kompetencje

Powiązane wpisy

  • an attractive man in a t-shirt with a smartphone in his hands sitting at his Desk thinking and looking up. Isolated Studio portrait

                  Podczas gdy głowy większości marketerów z branży medycznej zajęte są dostosowaniem działań reklamowych do nowych regulacji prawnych, my postanowiliśmy zbadać samo serce marketingu - konsumenta oraz jego nawyki, które w ostatnich [...]

    0
  • squad-3370836_1920

                Dzisiejszą rzeczywistość nie określamy już mianem: kryzys goni kryzys. Nasza nowa normalność to nakładające się na siebie kryzysy: pandemia, wojna, inflacja [...]

    0
  • Young businesspeople discuss the new project at office

    Obecnie Facebook coraz bardziej ogranicza  zasięgi i dotarcie do klienta za pośrednictwem tego serwisu jest utrudnione. Jednak to LinkedIn jest najbardziej biznesowym portalem [...]

    0

Pozostaw komentarz

Wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych symbolem *.

*

Zaufali nam

  • KMC- Services
  • OZONE
  • Ekoconsultant
  • Bolesławiec City Center
  • The Secret Soap Store
  • CompuGroup Medical
  • Domodi
  • Browar Lubicz
  • Monopoly
  • Witek Centrum Hotelowo-Konferencyjne
  • Ministerstwo Środowiska
  • Hotel Kossak
  • Termy Szaflary
  • Merci Chef !
  • Incola
  • Makaron wielicki
  • Enova
  • Sami Swoi
  • Katarek
  • Nowy Styl
  • Isover
  • Castrol
  • Badura
  • Douglas

Jesteśmy tutaj, aby rozwinąć Twój biznes

Bądźmy w kontakcie

Agencja Harmonic
ul. T. Szafrana 5B/77
30-363 Kraków

+48 797 578 844
biuro@agencjaharmonic.pl

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Umów spotkanie


Umów spotkanie


X

Administratorem Twoich Danych Osobowych jest firma Marta Zięba HarmoniquePR z siedzibą w Szerzynach, 307, 38-246 Szerzyny.
Przetwarzam Twoje Dane Osobowe w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie zadane przez Ciebie w formularzu kontaktowym. Podstawą prawną przetwarzania jest mój prawnie uzasadniony interes jako Administratora Twoich danych w postaci prowadzenia komunikacji z użytkownikami Serwisu – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od dnia ostatniej korespondencji.
Jako osobie, do której należą Dane, przysługuje Ci prawo żądania dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania, prawo przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, by móc odpowiedzieć na Twoje zapytanie.

Poznaj nas bliżej

facebook google linkedin pinterest